|
Ontwerpen
|
|
|
|||||||
Over mij
|
|
|||||||||
Contact
|
|
|||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|||||||||
Samenvatting |
AmbitieMijn ambitie is
door middel van krachtige cross overs in te zetten op mijn kwaliteiten als
ontwerper. Deze cross overs kenmerken zich door complete/complexe producten
waarbij beleving, functionaliteit en techniek elkaar versterken door
co-creatie van de thema’s design en technology.
Door deze cross overs te realiseren in mijzelf alsmede het proces te
begeleiden (projectmanagement) en te coachen wil ik bijdragen aan integrale toekomst’vaste’ creaties. |
|
||||||||
Inspiratie |
|
|||||||||
Werkwijze |
|
|||||||||
Resultaten |
|
|||||||||
Meer resultaten |
|
|||||||||
Referenties/Links |
|
|||||||||
Inspiratie
|
Samenvatting
|
|
|
|
||||||
Zolang als ik me kan
herinneren is kunst en vormgeving een talent dat mijn ontwikkeling heeft
gestuurd en mijn identiteit heeft bepaald. Het visualiseren, verbeelden,
verbinden en vergezichten bedenken. Een wereld uit de fantasie, een
vaardigheid ontwikkeld uit passie en toewijding. Alhoewel ik in de basis
technisch ben opgeleid ben ik ook zeer breed geschoold door mijn ontwikkeling
onder begeleiding van beeldend kunstenaars en vormgevers. Ik beheers alle
klassieke teken, schilder en rendertechnieken en kan deze verbinden met toepassingen
in visualisatiesoftware en vormgevingssoftware. Poëzie en dans zijn hierbij verbindende elementen. |
|
Vormgeving (en kunst) is
altijd een parallelle activiteit geweest naast mijn carričre in onderzoek,
ontwikkeling en educatie in het autotechnisch werkveld. Door het verbinden
tussen de elementen en daarmee het combineren van de talenten is de kracht
van de creatie versterkt: The creating elements. Aan deze pagina zijn ontwerpdocumenten
gekoppeld. Daarnaast ben ik actief als
ontwerper in meerdere, nog niet te publiceren, projecten rondom
mobiliteitsoplossingen. Ik ben projectontwikkelaar
en supervisor van meerdere grote ontwerpprojecten op de Hogeschool Rotterdam. ·
Open Source Green Vehicle (2007) ·
United Mobility (2015 - 2016) |
|
|
|
|||||
Werkwijze
|
Resultaten
|
Meer resultaten
|
|
|||||||
Intuďtieve, associatieve en
methodische processen worden toegepast afhankelijk van de vraagstelling. In
de divergerende fase met ruimte voor de magie van het moment, de flow en in
de convergerende fase met een borging van de gestelde eisen aan de kwaliteit.
Hierbij varieert mijn rol
van kunstenaar, naar vormgever en naar coach in productontwikkeling. Het jaar kunstacademie Interieurarchitectuur heeft me hierbij sterk aan deze persoonlijke ontwikkeling bijgedragen. Deze studie is beëindigd om ruimte te geven aan de ontwikkelingen in mobility design bij de Hogeschool Rotterdam. |
|
Het grootste deel van
ontwerp is gewijd aan auto-ontwerp. De uitdaging in dit ontwerpgebied is zeer
dominant een compromis tussen stijl, functie en technologische
haalbaarheid. Automotive design is
daarvoor meer dan alleen styling. In feite het begint het ontwerp met de
positionering van het ontwerp: het marktonderzoek en de trends. Dit is onder
meer zichtbaar in de kruisbestuiving tussen automotive design en mode en
interieur architectuur. Allen trends met focus op individuele eisen in het
ontwerp. Dit weerspiegelt niet alleen in de stijl, maar ook in de functionele
aspecten van het ontwerp. Tot slot moet dit 'kunstwerk' voldoen aan een hoog
niveau van prestaties en comfort, actieve en passieve veiligheid, en last but
not least ecologie en de winst voor de fabrikant |
|
|
||||||
Ontwerp woonconcept de Molshoop |
|
|||||||||
Links |
Referenties
|
|
||||||||
… |
|
Reader
Automotive design (1989) Reader
Automotive design (2007) R.M.M.Hogt; Presentatie
Automotive design voor Tongji Universitity
Shanghai, Shanghai, China, 2006. |
|
|||||||